אינדקס אתריםשיווק ברשת

מקדמי אתרים? לחצו כאן!

Page Rank
Back
דף הבית >> התוכן הוא המלך
שיטות השיווק במאה ה- 21 הן רבות ומגוונות. חלק מאותן שיטות השיווק אפקטיביות לחברה אחת, אך הן אינן אפקטיביות לחברה אחרת ועל כן יש לבחור את האפיק השיווקי בתבונה ולהשקיע בו את מרב המשאבים. כך או אחרת, על מנת למצוא את האפיק האפקטיבי ביותר עבור חברתכם, יש לפעול בשיטת הניסוי והטעייה, אחרת אתם עלולים להשקיע את מרב המאמצים בסל אחד ולהפסיד את  כל השקעתכם. אפיקי הפרסום כאמור הם רבים ומגוונים החלק משיווק על ידי תוכן, שיווק ע"י באנרים, פרסומות, מודעות ממומנות ועוד.

שיווק מבוסס תוכן

שיווק באמצעות תוכן הפך בעת האחרונה לפופולארי וחברות רבות נעזרות באפיק שיווק זה, בין אם אלו הן חברות קטנות, בינוניות או גדולות. התוכן הלכה למעשה, מאפשר למפרסם לרכוש את אמינותו של הצרכן וזאת משום שהתוכן משדר מהימנות, מספק מידע אותו מפרש הצרכן כערך מוסף והוא נתפס כאפיק שיווק יוקרתי.

סיבה נוספת להצלחת התוכן כאפיק שיווקי, היא עצם היותו שיטת שיווק חדשה, אליה לא מורגלים הצרכנים. חשוב להבחין כי שיווק מבוסס על פרסום וצרכנים אינם מתחברים באופן מלא לפרסום ולכן הם פעמים רבות נוטים להתייחס לכל פרסום במידת חשדנות ובערבון מוגבל.

אם ניקח לדוגמא את הבאנרים המעטרים את אתרי האינטרנט, נלמד כי צרכנים רבים אומנם נחשפים אליהם, אך משום שהם מודעים לעובדה שזו פרסומת המתיימרת למכור להם דבר מה, המוח האנושי יודע להתעלם לעיתים לא במודע מהבנרים. התוכן בשל היותו שיטת שיווק חדשה, אינו מאפשר לצרכן להתעלם ממנו ובעיקר בשל העובדה שצרכנים עדיין אינם מבחינים כי זהו תוכן שיווקי המתיימר למכור להם דבר מה.  

עוד נכון להבחין כי, לשיטות השיווק והפרסום השונות, הומצאו אפליקציות המונעות מהצרכן (מהגולש) לפגוש אותן (בכוונה תחילה), כך שהמפרסם הלכה למעשה טועה לחשוב כי יותר אנשים נחשפים לפרסום כאשר בפעול, רבים בחרו להתקין אפליקציה לחסימת פרסום, והיקף הצרכנים שנחשפים לפרסום נמוך משמעותית. משום שהתוכן הוא אפיק שיווקי חדש יחסית, עדיין לא הומצאה אפליקציה המאפשרת לצרכן לסנן תוכן שיווקי והוא יחשף אליו כך או אחרת. החובה היחידה שחלה על החברות המפרסמות תוכן שיווקי היא, לעדכן את הגולש בכיתוב כי זהו תוכן שיווקי, אך הכיתוב הוא על פי רוב קטן ובלתי נראה, אלא אם הגולש מודע לקיומו של התוכן השיווקי וכאמור משום שהתחום בחיתוליו, היכולת לזהות תוכן כשיווקי היא מזערית ומכאן האפקטיביות הכל כך גדולה.